mandag den 9. september 2013

En grøn mohair trøje, der stadig er undervejs........

I ALT for lang tid har jeg været i gang med denne skønne trøje. Med ALT for lang tid menes mere end 2 år!
Jeg har kæmpet med den, og i lange perioder har jeg lagt den væk for igen at vende tilbage til den, når jeg har været til nørkletræf. Der "tvinges" jeg til at få gang i den. Desuden er der kyndig assistance at hente, hvis opskriften driller. Det skal nævnes, at det faktisk er mit første store stykke strikarbejde, så der vil unægteligt være nogle sten på vejen.




Her er det ene ærme, som jeg er i gang med lige nu. Jeg mangler det, der svarer til 1 1/2 ærme og SÅ er jeg færdig!



Det er denne model, der er på pindene:


Det er er fint hulmønster, som dog også har givet lidt udfordringer undervejs. Nogle gange er der blevet glemt en "slå om", og så må der tælles og rettes til den store guldmedalje.



Jeg er sikker på, at jeg bliver glad for det store stykke arbejde, når jeg er færdig. Jeg satser på, at jeg når det, inden det bliver for koldt i vejret. Det er jo der, den helst skulle i brug!

4 kommentarer:

  1. Jeg tror ikke, at du er den eneste, der har sådan et "ufuldstændigt objekt" liggende i pænt lang tid :-)

    Det bliver garanteret godt, når du er færdig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg, det gør! Jeg vil ikke have knapper i min, så jeg ender nok med et bindebånd i stedet. Jeg overvejer desuden at hækle en kant om både ærmer og ned langs åbningen.

      Slet
  2. Hvor ser den bare lækker ud.... Og den skal da nå at blive færdig denne vinter, for du kommer da til at blive så glad for den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lisbeth! Det tror jeg også, jeg gør :-)

      Slet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.