søndag den 2. februar 2014

Søndagssyslerier

Farmorfabrikken har hver søndag et "søndagssyslerier-emne", så i denne uge vil jeg også præsentere mine søndagssyslerier, som dog er i "ental".

Mit februarprojekt er nu kommet rigtig godt i gang. I går havde jeg en rigtig dejlig dag med min fasttømrede nørklegruppe, og ud over at vi fik snakket, spist, grinet og snakket lidt mere kom jeg rigtig i gang med pigeponchoen fra Drops. Jeg havde mine hækleprøver med - det er jo altid godt med en second opinion eller en third opinion.
Jeg hæklet med dobbelttråd på hæklenål nummer 6. Her passer hæklefastheden også perfekt med den, der er angivet i opskriften.

Nu går det bare rundt og rundt med stangmaskegrupper.

Hav en god søndag!

PS: Alle mulige søndagssyslerier kan i øvrigt også følges på Instagram under  #suckerforsøndag. 


12 kommentarer:

  1. Hej Anita
    Det skal nok blive et rigtigt fint projekt. Enkelt og lige ud ad landevejen... :-)
    Også en god søndag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er ikke så mange forhindringer i det her projekt.

      Hav en god mandag, Susanne!

      Slet
  2. Hvor ser det spændende ud. Har selv lige givet mig i kast med endnu flere tegninger, nogle af dem er lige lagt på bloggen, hvis du har lyst til at se dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du laver altså nogle rigtig flotte tegninger! Den evne har jeg bare ikke. Jeg har været et smut forbi og beundre de nyeste.

      Slet
  3. Det lyder også lige som en projekt i min bold gade. Jeg er blevet for glad for mønstre og ting, hvor jeg skal tælle hele tiden, så jeg savner et mere enkelt strikkeprojekt... Måske senere, når jeg bliver færdig med de 3 ting, jeg laver lige nu. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har også altid gang i nogle spændende projekter!

      Slet
  4. Den skal nu nok blive et hit, og en rigtig go tøse farve :)

    SvarSlet
  5. Flot farve, hvad skal det ende med at blive??

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal være en poncho til en pige på 12 år. Det ønsker hun sig :-)

      Slet
  6. Den poncho bliver bare rigtig fin. Både i farve og facon.
    Du hækler altså så pænt og jævnt :)

    SvarSlet
  7. Tusind tak! Det må være "trådspændingen", der ligger i hånden efterhånden :-D

    SvarSlet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.