onsdag den 15. oktober 2014

Med inspiration i efterår og skovbund

Nogle gange er den nye inspiration lige for næsen af en. Jeg fik lyst til at afprøve endnu en ide, som jeg laver parallelt med Tråd & Garn-pakken.


Jeg har fundet noget garn i efterårsfarver og er gået i gang med at hækle en "skovbund", som skal bruges som hårpynt. Opskriften på dette blad, som jeg er i gang med, var ikke helt nem at forstå i starten. Den er på tysk, så der var nogle hæklebegreber, som jeg lige skulle have helt på plads, selv om de fleste er nemme at forstå, da de ligner de danske udtryk. Det sværeste var mere at forstå, hvad opskriften ville have mig til at gøre.



Nu kører det langsomt derudaf! Jeg har ikke noget færdigt billede i hovedet, hvordan det færdige resultat skal være, men jeg lader mig inspirere undervejs og ser, hvor jeg ender.

Desuden er projektet en glimrende måde at få brugt nogle garnrester!

12 kommentarer:

  1. Det glæder jeg mig til at se! Efteråret har sådan nogle smukke og dejlige farver!

    SvarSlet
  2. Sød ide med efterårs pynt til håret <3

    SvarSlet
  3. Spændende hvor det bringer dig hen. Det der med tyske hæklebegreber......
    man må bare prøve sig frem....så synes jeg nogle gange logikken dukker
    frem af sig selv ^^

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gik også bare lige pludselig. Et skridt af gangen og så kørte det!

      Slet
  4. Kanon idé at lade sig inspirere af naturens farver. Tror jeg låner idéen. Og...forresten se min blog....jeg tror måske, at du har vundet! :-);-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Charlotte - du låner selvfølgelig bare ideen ;-)

      Iiiiih, hvor fedt, at jeg er heldig! Jeg smutter lige forbi din blog!

      Slet
  5. Hvor er de bare søde :)

    SvarSlet
  6. Det ser meget spændende ud
    Kh Christina

    SvarSlet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.