onsdag den 1. april 2015

#12moc - MyBoshi til svigerfar

Svigerfar er en af de mennesker, der ikke rigtig ønsker sig noget, så jeg var ikke sen til at opfange, at han gerne ville have en MyBoshi.

Til sin fødselsdag havde jeg pakket to af mine MyBoshi-bøger ind, og så kunne han selv vælge en model og farver.
Efter tip fra Anja bestilte jeg hos Woolspire garnet Nazca fra Lamana i farverne Jeans 12 og Black 01. Jeg bestilte 2 nøgler i hver farve - bare for en sikkerhedsskyld.

Jeg valgte en af MyBoshi-opskrifterne til at gå ud fra, og det viste sig, at jeg med garnet og hæklenål nummer 6 fik et resultat, der var mindre end opskriften, så jeg pillede nogle rækker op og lavede flere udtagninger. Så fungerede størrelsen. Striberne har jeg lavet sådan, som jeg nu syntes, de skulle være.

Det tager ikke lang tid at hækle en almindelig MyBoshi, og jeg er meget tilfreds med resultatet. Garnet er rigtig lækkert til formålet - så lækkert at manden nu også gerne vil have sig en MyBoshi.

MyBoshi-huen er mit marts-projekt til 12moc (12 months of crochet)




Kanten, som er en fastmaskekant, som hækles modsat, dvs. med vrangen udad.


2 kommentarer:

  1. Thank you for joining my Link Party.
    Happy Easter

    SvarSlet
    Svar
    1. You are welcome!

      Happy Easter to you too!

      Slet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.